|
ONDIS s. r.oBudovateľská 38
080 01 Prešov II, Slovakiatel./fax: +421 51 - 773 49 87 e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. web: www.ondis.sk |
IČO: 364 789 20
IČ DPH: Sk2020009376
Bankové spojenie: Tatra banka Prešov
Číslo účtu: SK8311000000002622729145
|
Obchodné podmienky
I. ÚČEL KÚPNEJ ZMLUVY A PREDMET JEJ PLNENIA
- Účelom kúpnej zmluvy medzi firmou ONDIS, s.r.o. Prešov (ako dodávateľom) a zákazníkom (ako odberateľom) je previesť z dodávateľa na odberateľa vlastnícke právo k tovaru. Prevod vlastníckeho práva z dodávateľa na odberateľa sa uskutoční zaplatením dohodnutej kúpnej ceny.
- Predmetom plnenia kúpnej zmluvy zo strany dodávateľa je povinnosť v dohodnutej lehote vyrobiť a dodať tovar zo svojej ponuky, ktorý je uvedený v objednávke.
- Predmetom plnenia kúpnej zmluvy zo strany odberateľa je povinnosť za tovar uvedený v objednávke zaplatiť kúpnu cenu a dohodnutým spôsobom a lehote tento tovar odobrať.
II. TOVAR
- Tovar, ktorý dodávateľ ponúka sa riadi ponukovým listom.
- Tovarom sa tu myslí :
a) služba - textilná sieťotlač na materiál (v prípade dodaného materiálu odberateľom),
b) výrobok - textilná sieťotlač a materiál (v prípade, že odberateľ materiál nedodá)
III. OBJEDNÁVKA
- V objednávke odberateľ dodávateľovi určuje tovar, ktorý sa má stať predmetom plnenia kúpnej zmluvy (druh, množstvo, prevedenie), lehotu jeho dodávky a spôsob jeho odberu.
- Obsah objednávky možno dohodnúť a zároveň ju vyhotoviť v sídle dodávateľa. V tomto prípade sa prijatie objednávky potvrdzuje podpismi zástupcu dodávateľa a objednávateľa.
- Je taktiež možné odberateľom vystavenú objednávku doručiť osobne, poštou alebo faxom na adresu sídla dodávateľa. Takto doručená objednávka sa považuje za prijatú, ak ju dodávateľ nevráti odberateľovi do 3 dní od jej doručenia.
- Prijatá objednávka nadobúda dňom prijatia charakter kúpnej zmluvy.
IV. KÚPNA CENA
- Ak nie je dohodnutá iná cena, cena tovaru sa riadi cenníkom dodávateľa, platným v čase prijatia objednávky. Ceny sa v cenníku uvádzajú bez DPH. Tieto ceny nezahrňujú náklady na balenie a na dopravu k odberateľovi, ktoré sa ku kúpnej cene, v dohodnutej výške - podľa spôsobu dopravy, pripočítavajú. Kúpna cena je súčtom ceny tovaru, DPH a nákladov na balenie a na dopravu.
- Kúpnu cenu môže odberateľ uhradiť:
a) v hotovosti pri odbere tovaru,
b) dobierkou,
c) na základe predfaktúry - pred odobratím tovaru alebo
d) na základe faktúry - po odobratí tovaru.
3. Právo vystaviť predfaktúru vzniká dodávateľovi dňom prijatia objednávky. V tomto prípade vystaví dodávateľ faktúru až po zaplatení predfaktúry.
4. Právo vystaviť faktúru vzniká dodávateľovi dňom odobratia tovaru odberateľom alebo dňom odovzdania tovaru prvému dopravcovi k preprave odberateľovi.
5. Ak kúpna cena tovaru presiahne sumu 10.000,-Sk bez DPH, je dodávateľ oprávnený ešte pred začatím prác odberateľovi faktúrovať zálohu vo výške 50 % ceny tovaru vrátane DPH. Pri objednávke nad 20.000.- Sk sa výška zálohy zvyšuje na 70%.
6. Odberateľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu v dohodnutej výške a v lehote splatnosti uvedenej na faktúre, resp. predfaktúre (obvykle 7 kalendárnych dní). V prípade omeškania zaplatenia sa odberateľ zaväzuje zaplatiť dodávateľovi penále vo výške 0,1 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
V. DODACIE PODMIENKY
- Dodávateľ pripraví tovar na odovzdanie v deň uvedený na objednávke (ďalej len dodacia lehota). Dodacia lehota sa určuje s ohľadom na objem objednávky, minimálne však 3 a maximálne 15 pracovných dní. Dodacia lehota začína plynúť nasledujúcim dňom po dni, v ktorom bola objednávka prijatá. V prípade, že odberateľ požaduje potlač vlastného materiálu, dohodnutá dodacia lehota začína plynúť nasledujúcim dňom po dni doručenia materiálu odberateľom. V prípade, že sa použije ust. čl. IV. ods. 7 (zálohová platba), dodacia lehota začína plynúť dňom pripísania zálohy na účet dodávateľa.
- Tovar možno odobrať až po zaplatení kúpnej ceny. V deň uvedený na objednávke bude tovar odovzdaný odberateľovi len v prípade, že došlo k zaplateniu kúpnej ceny na základe vystavenej predfaktúry (čl. IV, ods. 2, písm. c) týchto obchodných podmienok). Po dohode a u stálych odberateľov možno tovar vydať aj pred zaplatením kúpnej ceny. V tomto prípade bude odberateľovi vystavená faktúra (čl. IV, ods. 2, písm. d) týchto obchodných podmienok).
- Pri odbere tovaru bude odberateľovi vystavený dodací list, ktorý slúži súčasne ako záručný list, ako aj návod na údržbu.
- Po uplynutí dodacej lehoty a zaplatení kúpnej ceny je odberateľ povinný si vyrobený tovar prevziať, inak sa zaväzuje uhradiť dodávateľovi skladné vo výške 0,1 % fakturačnej hodnoty tovaru za každý deň omeškania.
- V prípade zákazok veľkého rozsahu je možné po dohode odoberať tovar aj po častiach. Ak nebola na takúto zákazku vystavená predfaktúra, budú jednotlivé časti tovaru faktúrované samostatne a taktiež dodacie lisy budú vystavované samostatne.
- V prípade, že dodávateľ nedodrží dodaciu lehotu uvedenú v objednávke a ak sa s odberateľom nedohodne inak, uhradí dodávateľ odberateľovi penále vo výške 0,1 % z ceny materiálu dodaného odberateľom na potlačenie bez DPH.
VI. PREVZATIE TOVARU, DODACÍ LIST A ZODPOVEDNOSŤ ZA CHYBY TOVARU
- Pri prevzatí tovaru je odberateľ povinný si tovar prezrieť, či odpovedá požiadavkám uvedeným v objednávke a skontrolovať kvalitu, ako aj množstvo preberaného tovaru. Prevzatie tovaru potvrdí svojim podpisom na dodacom liste. Po podpise dodacieho listu prechádza na odberateľa zodpovednosť za škodu na prevzatom tovare.
- V dodacom liste dodávateľ špecifikuje druh a množstvo tovaru, príp. aj jeho kúpnu cenu, ktorý odberateľ preberá a ktorý je predmetom plnenia kúpnej zmluvy.
- Dodací list svojím obsahom plní zároveň funkciu záručného listu a návodu na ošetrovanie tovaru. Preto je pri uplatnení reklamácie potrebné predložiť aj dodací list.
- Dodávateľ zodpovedá za chyby tovaru v zmysle Obchodného zákonníka a na dodaný tovar poskytuje záruku 6 mesiacov. Dodávateľ nezodpovedá za chyby tovaru, ktoré vznikli nesprávnym ošetrovaním tovaru, pravidla ktorej obsahuje dodací list. Zjavné chyby tovaru môže odberateľ reklamovať písomne, najneskôr do 7 dní od prevzatia tovaru, pričom špecifikuje aj požadovaný spôsob vysporiadania reklamácie.
VII. ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY
- Odberateľ môže svoju objednávku zrušiť bez postihu len v prípade, ak sa s prípravou na výrobu tovaru ešte nezačalo. V opačnom prípade a ak sa nedohodnú inak, je dodávateľ oprávnený faktúrovať odberateľovi všetky skutočne vynaložené náklady, ktoré mu v súvislosti s plnením objednávky vznikli, a to vrátane zmluvnej pokuty vo výške 10 - 30 % z kúpnej ceny objednaného tovaru.
- V prípade, že je od objednávky nútený odstúpiť dodávateľ a ak sa s odberateľom nedohodne inak, zaplatí dodávateľ odberateľovi zmluvnú pokutu vo výške 10 - 30 % z kúpnej ceny objednaného tovaru.
VIII. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Všetky ostatné náležitosti, ktoré tieto obchodné podmienky neupravujú, sa riadia Obchodným zákonníkom.
- S týmito obchodnými podmienkami oboznámi dodávateľ odberateľa pred prijatím objednávky, čo odberateľ potvrdí svojim podpisom na objednávke.
- Tieto obchodné podmienky sa po prijatí objednávky môžu meniť, alebo doplňovať len písomnými dodatkami, potvrdenými podpismi oboch strán.
V Prešove 1.1.2012 Ing. Jozef ONDIS v.r.
k o n a t e ľ